Strona głównaWakacjePolaków podróże: egzotyczne wycieczki Internetem wspomagane

Polaków podróże: egzotyczne wycieczki Internetem wspomagane

Aż 63 procent osób, które dokonały zakupu w tradycyjnym biurze podróży przyznaje, że w trakcie poszukiwania odpowiednich dla siebie wakacji korzysta z informacji znalezionych w Internecie - wynika z badania zrealizowanego dla Google przez TNS OBOP przy współpracy z biurami podróży TUI i ScanHoliday. To pierwsze tego typu badanie, przeprowadzone wyłącznie na grupie Polaków, którzy kupują w tradycyjnych biurach podróży.
- Fakt, że kupujący online cenią informacje znalezione w sieci, to truizm. Ale co, jeśli chodzi o kupujących w tradycyjnych biurach podróży, czy korzystają przy tym z Internetu? Aby odpowiedzieć na to pytanie, postanowiliśmy zbadać wyłącznie grupę klientów, którzy dokonali zakupu w placówce touroperatora. Mimo tego, że wielu Polaków wciąż woli bezpośredni kontakt ze sprzedawcą i finalizuje swoje zakupy właśnie w biurze podróży, to Internet okazał się także dla nich miejscem pierwszego kontaktu i podstawowym źródłem pozyskiwania informacji - powiedział Jerzy Warchałowski, Industry Head Retail&Finance&Travel, Google Poland.

W badaniach dosyć wyraźnie zarysowały się także różne sposoby pozyskiwania informacji w sieci. Aż 3 na 4 badanych wskazało wyszukiwarki, jako najbardziej efektywny sposób na dotarcie do stron internetowych pomocnych w poszukiwaniu informacji o wycieczce. Aż 76 procent respondentów pytanych o konkretne strony, z których czerpali informacje, wskazało bezpośrednio na adresy serwisów www touroperatorów.

W ankietach uwzględniono także długość procesu zakupowego. 47 procent badanych spędziło najwyżej miesiąc na poszukiwaniach, zanim dokonało zakupu wycieczki, a 30 procent potrzebowało od 30 do 90 dni na podjęcie decyzji. Ciekawy jest także fakt, że aż co piąta osoba, która kupiła wycieczkę w ofercie last minute (mniej niż miesiąc od zakupu do podróży), planowała wyjazd co najmniej 3 miesiące wcześniej, choć zdecydowana większość badanych (77 procent) podejmuje decyzję do trzech miesięcy przed dokonaniem zakupu.

Podzielenie procesu zakupowego na kilka etapów pozwala znacznie lepiej zrozumieć hierarchię ważności źródeł informacji, jaką kierują się polscy podróżujący. Szukanie inspiracji - czyli miejsca przeznaczenia na poziomie kraju lub regionu to stadium, w którym aż 65 procent respondentów wskazuje Internet jako główne źródło informacji, przed folderami i katalogami (60 procent) oraz wizytą w biurze podróży (60 procent).

Kolejny etap to wybór konkretnej lokalizacji i tutaj ponownie z największą pomocą przychodzi Internet (58 procent). Podobnie jest w przypadku poszukiwania najbardziej korzystnej oferty cenowej (61 procent) i zdobywania przydatnych informacji już po dokonaniu zakupu (76 procent) - w obydwu przypadkach najczęściej wykorzystywany jest Internet. Inaczej jest w etapach wyboru operatora turystycznego (najwięcej, bo 53 procent badanych kieruje się własnymi doświadczeniami) i finalnej decyzji o dokonaniu zakupu (aż 63 procent badanych decyzję podejmie podczas wizyty w biurze podróży).

Pytani o przydatność Internetu, klienci najbardziej cenią szybkość zdobywania informacji (56 procent wskazań) i wygodny sposób jej poszukiwania (47 proc.), natomiast poszukujący poza siecią cenią sobie przede wszystkim możliwość rozmowy bezpośrednio ze sprzedawcą (79 procent) i pewność, że oferta jest aktualna (41 proc.).

Badanie przeprowadzono jesienią 2009 roku na próbie ponad 1000 osób, które dokonały zakupu w biurach podróży TUI i ScanHoliday (nie badano klientów kupujących online, badanie nie odnosi się do ogółu Polaków, a jedynie do grupy kupującej w klasycznych placówkach biur podróży).

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Umierać po ludzku
  • eGospodarka.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy