03-09-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Twój bagaż zaginął, a złożona reklamacja nie przyniosła skutku? Firma, od której wynająłeś samochód w Grecji nie wywiązała się z umowy? Konsumentom, którzy borykają się z takimi i innymi problemami przychodzi z pomocą Europejskie Centrum Konsumenckie.
Z wakacji oprócz filmów, zdjęć, pamiątek i dobrych wspomnień często przywozimy także i te złe. Zniszczony bagaż, bubel kupiony za granicą, hotel inny, niż wynikało z umowy - takie zdarzenia skutecznie psują nam urlopy.
Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że w przypadku, gdy nasze działania czy złożone reklamacje nie przyniosły pożądanych rezultatów, możemy zgłosić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Na startowej stronie internetowej ECK Polska udostępniona jest aplikacja "Konsument po wakacjach", gdzie - w zależności od problemu - możemy wybrać jedną z sześciu opcji: podróże samolotem, transakcje on-line, usługi turystyczne, wynajem auta, zakupy towarów i usług, zniszczony bagaż. Po wybraniu jednej z nich trafiamy do sekcji, w której znajdziemy informacje dotyczące naszych praw, wysokości ewentualnego odszkodowania, czy też wskazówki, jak złożyć reklamację. Na stronie www.konsument.gov.pl można także zadać pytanie ekspertom Europejskiego Centrum Konsumenckiego, którzy pomogą w dochodzeniu naszych praw i roszczeń.