Strona głównaWakacjePrawa pasażerów linii lotniczych strona 3 / 5

Prawa pasażerów linii lotniczych

strona 3 / 5

Prawa pasażerów linii lotniczych [© Tyler Olson - Fotolia.com]
Prawo do odszkodowania w przypadku odwołania rejsu nie przysługuje, gdy pasażerowie:

  • zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub
  • zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub
  • zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.


    Udzielenie pomocy polega na:

  • Zaproponowaniu pasażerom prawa wyboru pomiędzy:

    o zwrotem w terminie siedmiu dni pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera,
    o lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszym możliwym terminie;
    o zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie; lub
    o zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.
  • Bezpłatnym zaoferowaniu posiłków, napojów, zakwaterowania w hotelu, transportu między hotelem a lotniskiem, rozmów telefonicznych, przesyłek faksowych lub mailowych.


    Bagaż

    Masz prawo do wystąpienia o odszkodowanie w wysokości do 1000 SDR za zniszczenie, uszkodzenie, opóźnienie lub utratę bagażu podczas lotu liniami lotniczymi z kraju UE do jakiegokolwiek portu lotniczego na świecie.

    Jeżeli przewoźnik uchyla się od odpowiedzialności za poniesione przez pasażera szkody, pasażer może dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej.

    Wszelkie roszczenia dotyczące uszkodzonego odprawionego bagażu należy zgłosić w terminie 7 dni od daty jego odbioru, w przypadku bagażu opóźnionego – w terminie 21 dni od odbioru.

    Możesz wnieść roszczenie o odszkodowanie przeciwko przewoźnikowi, z którym zawarł umowę, lub obsługującemu dany lot, jeżeli nie jest to ten sam przewoźnik.

  • Strony : 1 2 3 4 5

    Beata Szkodzin / eGospodarka.pl

    Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

    Zobacz także

     

     

     

    Skomentuj artykuł:

    Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
    Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

    Artykuły promowane

    Najnowsze w dziale

    Polecane na Facebooku

    Najnowsze na forum

    Warto zobaczyć

    • Uniwersytety Trzeciego Wieku
    • Umierać po ludzku
    • Poradnik-zdrowia.pl
    • Akademia Pełni Życia
    • Oferty pracy