Strona głównaWakacjeWymarzony urlop - na co zwrócić uwagę? strona 2 / 2

Wymarzony urlop - na co zwrócić uwagę?

strona 2 / 2

Wymarzony urlop - na co zwrócić uwagę? [© Aleksandar Todorovic - Fotolia.com]
Zaniżony standard, warunki nieodpowiadające ofercie – co robić?

O wszelkich nieprawidłowościach związanych z realizacją usługi turystycznej powinniśmy niezwłocznie poinformować jej wykonawcę oraz organizatora. Jeżeli okaże się, że placówka nie spełnia określonych wymagań, konsumenci mogą dochodzić swoich roszczeń. Wycieczkę zorganizowaną przez biuro podróży reklamujemy niezwłocznie u organizatora. Warto wiedzieć, że jeśli nie ustosunkuje się do skargi w terminie 30 dni od jej złożenia, przyjmuje się, że uznał ją za uzasadnioną.

Samolot, bagaż – prawa w powietrzu i na lądzie


Należy pamiętać, że konsument ma prawo do wystąpienia o odszkodowanie za zniszczenie, uszkodzenie, opóźnienie lub utratę bagażu podczas lotu. Roszczenia dotyczące uszkodzonego lub zagubionego bagażu należy zgłosić w terminie 7 dni od daty jego odbioru, a w przypadku bagażu opóźnionego – w terminie 21 dni. Specjalną opieką otoczeni są podróżni, których loty uległy wielogodzinnym opóźnieniom. W zależności od długości opóźnienia pasażerowie mają prawo do bezpłatnych posiłków, napojów oraz innych świadczeń. W razie potrzeby przewoźnik musi zapewnić także hotel – łącznie z transportem. Jeżeli odwołano lot, mamy prawo do zwrotu kosztów biletu lub zapewnienia innego połączenia. Ponadto możemy domagać się odszkodowania, gdy połączenie zastępcze różni się znacząco od odwołanego, a powiadomienie o odwołaniu nastąpiło zbyt późno. Jeżeli przedsiębiorca odmówi pasażerowi któregokolwiek z wyżej wymienionych praw, należy niezwłocznie złożyć pisemną skargę i uzyskać potwierdzenie jej złożenia.

Wyjazdowe SOS – czyli gdzie po pomoc?

Jeżeli nie wpuszczono nas na pokład samolotu, odwołano lot lub odlecieliśmy z opóźnieniem w dochodzeniu roszczeń pomoże nam Komisja Ochrony Praw Pasażerów działająca przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Wsparcia w rozwiązaniu sporów transgranicznych w trybie pozasądowym udzieli nam także Europejskie Centrum Konsumenckie. Ponadto można się zwrócić się o pomoc do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Warto również pamiętać o bezpłatnej infolinii konsumenckiej 0 800 800 008 (w godzinach 9.00-17.00, od poniedziałku do piątku).
Strony : 1 2
 

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy