Strona głównaWakacjeTripBarometr kwiecień 2014 - turyści i hotelarze o podróżach

TripBarometr kwiecień 2014 - turyści i hotelarze o podróżach

Podróżujemy coraz częściej i coraz chętniej. Jak podaje TripBarometr, w tym roku zwiększy się globalny odsetek turystów.
TripBarometr kwiecień 2014 - turyści i hotelarze o podróżach [© lily - Fotolia.com] Ze statystyk TripBarometr wynika, że podróżujemy coraz chętniej. W stosunku do początkowych miesięcy ubiegłego roku odnotowano wzrost zarówno turystów rodzimych, jak i zagranicznych

Kryzys kryzysem, ale podróżować lubimy...

Choć hotelarze są pesymistycznie nastawieni co do wpływu gospodarki w ich krajach na ilość gości (40 proc.), aż 70 proc. sądzi, że 2014 rok będzie dla nich opłacalny. Mają do tego podstawy o tyle, że 21 proc. światowych turystów w planuje wydać na w wolnym czasie 2014 roku więcej. Dane z końca lutego tego roku wskazują, że przeciętny „wojażer" wydał na podróże w 2013 roku (w badanych miesiącach) 5 955 dolarów, podczas gdy w tym roku - 6 136 dolarów.

Jak oceniamy miejsce zakwaterowania


W podejmowaniu decyzji o zarezerwowaniu danego noclegu główną rolę odgrywają opinie byłych gości. Aż 89 proc. podróżników przyznaje, że recenzje innych miały wpływ na wybór określonego zakwaterowania. Niektórzy stawiają na internetowe oceny, inni liczą na osobiste referencje, jeszcze inni biorą pod uwagę oba te źródła opinii. 65 proc. turystów online szuka zdań na temat hoteli; 44 proc. respondentów przyznało, że interesują ich osobiste rekomendacje.

96 proc. hotelarzy uważa, że recenzje ich ośrodków online mają duży wpływ na ilość gości. Opinie o swoich hotelach menadżerowie czerpią głównie z Internetu, ale i piszą emaile do niegdysiejszych bywalców z prośbą o referencje oraz sprawdzają wpisy w księdze gości.

Co się liczy przy wyborze hotelu

Dla 95 proc. podróżnych cena stanowi jeden z głównych czynników decyzji o . Poza tym 44 proc. za ważne w tym zakresie uważa specjalne oferty, 77 proc. bierze pod uwagę udogodnienia, 86 proc. opiera się na wcześniejszym pobycie, 89 proc. uwzględnia opinie zamieszczone online.

Jeśli chodzi o udogodnienia, dla 77 proc. znaczenie ma to, czy w pokoju jest bezpłatny dostęp do Internetu, 67 proc. zwraca uwagę na darmowe , 40 proc. sprawdza, czy dany ośrodek oferuje bezpłatny parking, 38 proc. uwzględnia bezpłatny dojazd do lotniska i innych miejsc, 10 dla 10 proc. znaczenie ma bezpłatne zamówienie śniadania do pokoju.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • Hospicja.pl
  • Umierać po ludzku
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy