14-10-2014
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W kategorii zagranicznych wycieczek, to nasi sąsiedzi ze Słowacji zdobyli najwięcej klientów w zeszłym sezonie, proponując oferty na bilety wstępu do parku wodnego. W tym roku Polacy wybrali się dalej niż za południową granicę, ale jeśli chodzi o Polskę - urlop spędzili znowu w górach. Dla niektórych z kolei sezon wycieczek dopiero się rozpoczął. Dla fanów posezonowych wyjazdów Groupon wprowadził system zniżek Market Picks.
Bestsellery Groupon Travel wakacje 2014 - Polska
- Karkonosze 32,95%
- Podhale 26,26%
- Pomorze 20,89%
- Polska centralna 10,35%
- Mazury 9,55%
Bestsellery Groupon Travel wakacje 2014 - zagranica
- Grecja 32,75%
- Chorwacja 21,29%
- 16,16%
- Słowacja 13,87%
- Hiszpania 7,89%
- Albania 5,23%
- Węgry 2,80%
Tegorocznym przebojem Groupon Travel były Karkonosze, a w szczególności , gdzie na przyjezdnych czekały takie cuda natury, jak Wodospad Kamieńczyka czy Krucze Skały. Na drugim miejscu uplasowało się Podhale, na czele z Białką Tatrzańską, gdzie wybrało się ponad 26% urlopowiczów. Łącznie w Karkonosze, Tatry i w Sudety pojechało 59% klientów.
Za granicę coraz dalej, ale nadal ekonomiczniePo wyjazdach w góry, najpopularniejsze były wycieczki zagraniczne, gdzie prym wiodła i Chorwacja. Te kraje odwiedziło w sumie ponad 54% klientów Groupon, którzy wykupili wczasy zagranicą. Tuż za nimi znalazła się Bułgaria, gdzie wybrało się ponad 16% klientów Groupon Travel. Nowością był też inny kraj z Półwyspu Bałkańskiego - Albania, która znalazła się na szóstym miejscu. Ponadto niesłabnącą popularnością cieszy się Słowacja, gdzie rodzinne wyjazdy do AquaCity są hitem już od dwóch lat.
Tanie latanie nie wychodzi z modyPolacy lubią także organizować wycieczki we własnym zakresie, chętnie korzystając z podróży lotniczych. Najpopularniejszym grouponem upoważniającym na zniżkę był w 2013 kupon gwarantując 100 zł mniej za rezerwację biletów lotniczych w serwisie tripsta.pl. Zniżkę tę postanowił kupić co dziewiąty grouponowicz, co dało jej trzecie miejsce pod względem sprzedaży (11%). Tegoroczną propozycją w ramach tego trendu był groupon za 5 zł na wszystkie loty Lufthansy z Polski, dający upust w wysokości 100 zł, który kupiła na razie co siódma osoba.
Zjeżdżalnie i jacuzzi też się nie nudząAż jedenaście miejsc, do których vouchery sprzedawały się najlepiej, miało do dyspozycji atrakcje rodzinne i strefę wellness. W tym roku hitem był wyjazd do Karkonoszy z biletem wstępu do parku wodnego, noclegiem i wyżywieniem w trzygwiazdkowym hotelu. Wysokie miejsce pod względem sprzedaży zajął również hotel i SPA z atrakcjami dla dzieci w Jarosławcu. Oznacza to, że użytkownicy Groupona z pewnością upodobali sobie zabawę w wodzie i cenią sobie rozrywkę dla całej rodziny, niezależnie czy w górach, czy nad morzem.
Polska centralna też w cenieW 2014 roku hitem jest Dolina Pilicy niedaleko Tomaszowa Mazowieckiego i znajdujący się tam trzygwiazdkowy hotel. Miejsce to cieszyło się powodzeniem najpewniej ze względu na piękną przyrodę i doskonałą lokalizację na krótki wypad. Zaskoczeniem może być też często odwiedzana tego lata Łódź, która przyciągnęła użytkowników Groupon Travel ofertą na pobyt w hotelu dla 2-4 osób. Do „ziemi obiecanej” wybrało się onad 900 użytkowników serwisu. Nie tylko Łódź i Pilica były chętnie odwiedzanymi miejscami – równie popularne w tym rejonie okazały się urokliwe Słok koło Bełchatowa i Zalew Sulejowski.