31-08-2013
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Sezon urlopowy powoli dobiega końca. Jest to dobry moment na przedstawienie nowych trendów na rynku turystycznym, a także ukazanie nowych preferencji Polaków w tym segmencie. Rynek usług turystycznych ulega nieustannym przemianom. Ma na to wpływ wiele czynników - politycznych, gospodarczych, a nawet technologicznych.
Przedstawiamy wnioski z raportu, który powstał na podstawie danych sprzedażowych biura podróży Fly.pl, a także Raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki ze szczytowego dla sezonu, 31 tygodnia roku. Pierwszym, najbardziej zauważalnym trendem jest wzrost sprzedaży imprez turystycznych przez internet. Potwierdzają to dane sprzedażowe Fly.pl z lipca, które pokazują 86%-owy wzrost sprzedaży z leadów online w porównaniu do analogicznego okresu w 2012 roku.
- Polacy coraz chętniej decydują się na . Ma na to wpływ nieustanny wzrost jego użytkowników, a także rosnące zaufanie do bezpieczeństwa zakupów online. Ponadto taka forma jest dużo bardziej wygodna i praktyczna - oferty wyjazdowe osoby przeglądają siedząc wygodnie w domu na kanapie, a nie w stacjonarnym biurze podróży, czasem pod presją wydłużającej się kolejki osób zainteresowanych wyjazdem. W ten sposób mogą przejrzeć większą ilość ofert i spokojnie przemyśleć wybór najbardziej im odpowiadającej - na naszej stronie internetowej istnieje możliwość porównania i wyboru spośród ofert kilkudziesięciu starannie wybranych organizatorów podróży. Nasi klienci mogą także zapoznać się z opiniami osób, które odbyły wcześniej interesującą ich podróż, a także w przypadku wątpliwości skontaktować się telefonicznie z doświadczonymi sprzedawcami - mówi Grzegorz Bosowski, Prezes Fly.pl i dodaje - Analizując nasze wyniki sprzedażowe, prognozujemy jeszcze większy wzrost tego trendu w kolejnych latach. Taka sama tendencja jest obserwowana również na innych, zwłaszcza zachodnioeuropejskich rynkach.
Wzrost sprzedaży imprez turystycznychW raporcie Polskiego Związku Organizatorów Turystyki przedstawione są dane, które pokazują tendencję wzrostową całego rynku zorganizowanych usług turystycznych. Trend ostatnich czterech tygodni w sprzedaży sezonu 2012/13 wskazuje, że ilość dokonanych rezerwacji wzrosła w stosunku do analogicznego okresu w 2012 roku o 23,8%.
- Poprawiająca się sytuacja gospodarcza i podnoszenie się po sprawia, że coraz więcej osób znów decyduje się na zagraniczny wyjazd wakacyjny. Spory wpływ ma też zmęczenie tegorocznymi warunkami atmosferycznymi - długą zimą i niestabilną pogodą w lecie, gdzie bardzo wysokie temperatury powietrza przeplecione są z deszczem i burzami. Duży wpływ na wybór zagranicznej wycieczki ma też sytuacja na polskich drogach - kilkunastogodzinne podróże w korkach nad Bałtyk skutecznie odstraszają turystów, podobnie jak zatłoczone plaże polskich kurortów. Dlatego Polacy decydują się na spędzenie wakacji w zagranicznych lokalizacjach, nie martwiąc się o pogodę i mając gwarancję słońca - mówi Grzegorz Bosowski.
Moda na Europę- Po przeanalizowaniu wyników sprzedażowych z lipca bieżącego roku i zestawieniu ich z wynikami ubiegłorocznymi w analogicznym okresie, stwierdzamy wyraźny wzrost tendencji wybierania przez Polaków europejskich destynacji jako miejsc wypoczynku. Największą liczbę turystów zyskała Grecja, którą wybiera obecnie co trzecia osoba zakupująca imprezę turystyczną w naszym biurze, a także , która podwoiła swój udział w rynku. Ma na to wpływ niestabilna sytuacja polityczna w Egipcie, który jeszcze w zeszłym roku królował we wszystkich zestawieniach sprzedażowych. Polacy obecnie wolą wybierać komfortowy pobyt w europejskich hotelach z obsługą na wysokim poziomie, a także możliwością odbywania wycieczek fakultatywnych - mówi Grzegorz Bosowski.