Strona głównaWakacjeJakie przekąski i posiłki zabrać ze sobą do plecaka w góry lub do torby plażowej?

Jakie przekąski i posiłki zabrać ze sobą do plecaka w góry lub do torby plażowej?

Wakacje to okres, w którym spędzamy dużo czasu na świeżym powietrzu. To również czas sprzyjający pieszym wycieczkom i długim wędrówkom. Niestety okazuje się, że często zupełnie nie planujemy swoich posiłków na takie wyprawy. Tymczasem nie jest to wbrew pozorom takie trudne. Należy jednak przynajmniej w przybliżeniu przewidzieć czas pobytu na świeżym powietrzu oraz sprawdzić temperaturę powietrza.
Jakie przekąski i posiłki zabrać ze sobą do plecaka w góry lub do torby plażowej? [Fot. magdal3na - Fotolia.com]

Woda jest najważniejsza

Najlepiej jest wybierać produkty, które dość dobrze przechowują się w torbach i plecakach i są w miarę odporne na wyższe temperatury. Najważniejszym elementem każdej wyprawki – niezależnie od miejsca pobytu – będzie . Należy zabrać ze sobą minimum 1,5 litra wody, a po jej wypiciu najlepiej zaopatrzyć się w kolejną butelkę.

Do plecaka w góry: kanapki i twarde warzywa

Górskie wycieczki wymagają większej ilości energii, dlatego na kilkugodzinną wędrówkę warto zabrać ze sobą przynajmniej 2-3 posiłki. Dobrze w takim przypadku sprawdzają się oraz dodatki w postaci twardych warzyw i owoców, takich jak jabłka, marchew czy kalarepa.

Orzechy i suszone owoce zapewnią sytość podczas wędrówek

Nieodłącznym elementem wyżywienia w górach powinny być również orzechy oraz dobrej jakości , które charakteryzują się wysoką wartością odżywczą i dają sytość na dłuższy okres czasu. Można również rozważyć zapakowanie bardzo dobrej jakości batonów na bazie płatków zbożowych, orzechów i suszonych owoców.

Na plażę bierzmy owoce w sztywnych pojemnikach

Do torby plażowej oprócz sporych ilości wody do picia należy zabrać owoce, jako produkty o mniejszej kaloryczności i o wysokiej zawartości wody, co dodatkowo pomoże nam się odpowiednio nawodnić przy wysokiej temperaturze.

Na wędrówce i plaży unikajmy alkoholu oraz słodkich i słonych przekąsek

Jeśli chcemy utrzymać prawidłową masę ciała i dobre samopoczucie powinniśmy wystrzegać się dużej ilości napojów alkoholowych, które w specyficznych warunkach środowiska (np. wysokie góry) mogą w zupełnie odmienny sposób działać na organizm. Warto zrezygnować również ze słodkich napojów, słodyczy i słonych przekąsek oraz dań typu fast-food.

IŻŻ

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X